onsdag 19 juni 2013

Länkkärlek: Snygga & kloka fatshionistor

Är det inte dags för lite länkkärlek? Jag tror bestämt det. I brist på outfits och annat intressant i den här bloggen för närvarande så hänvisar jag er till dessa sköna fatshionistor!


Bildkälla

Vi börjar med Christinas nystartade blogg Fatshion riot! Christina bloggar redan för Fatshionistas.se men har nu precis startat en egen blogg. Jag har, eftersom jag fått möjligheten att veta lite mer om denna kvinna eftersom vi umgås i samma fatshionkretsar, stora (höhö) förväntningar på den här bloggen. Lägg till som bokmärke redan nu vettja!

Bildkälla
Sen har vi Jess på "The militant baker". Upphovskvinnan till  inlägget "Things no one will tell fat girls... SO I WILL." som fick stor spridning. Kvinnan som gjort ett fantastiskt fotoprojekt om kroppar, och ett annat fantastiskt fotoprojekt i syfte att reta upp den tjockishatande chefen för det amerikanska märket "Abercrombie & fitch" Mike Jeffries. Ni fattar, hon är helt enkelt asball.

Bildkälla

Och till sist har vi Kirsty Lou på Fatty Unbound! Jag älskar hennes outfits och tycker hennes stil är unik och grym, och bläddrar man bakåt i bloggen ser man att hon haft ungefär tusen olika frisyrer och färger. Alla equally awesome. Hon är dessutom crafty och skriver klokt om till exempel "Transformation narratives", apropå berättelser om att gå från självhat till självacceptans. Mycket viktigt och intressant!

In och läs med er nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar