lördag 11 maj 2013

Festival fashion

En sak som dyker upp i modetidningarna som ett brev på posten såhär års är ju festivalmodet. Och i någon slags sommar-iver/Woodstock-villfarelse så prånglas det ut minimala jeanshorts, crop tops och fransiga små västar så det står härliga till. Jag vet inte om de här människorna som gör de här reportagen någonsin har varit på en festival, men min erfarenhet är att det är ganska sällan som man kan gå klädd sådär. Åtminstone på en svensk festival.. Min erfarenhet är att det ofta inte är någon större katastrof om man glömmer shortsen och bikinin hemma, utan det man verkligen inte kan leva utan är gummistövlar, vantar, fleecetröja och raggsockar.

Men, med det sagt, så vill jag säga att jag ska åka på festival utomlands i år! För missförstå mig rätt nu, jag gillar festivalmode-grejen as much as the next girl, men jag har aldrig haft möjlighet att sporta den. Förrän nu då, när jag ska festivala i Tyskland i sommar! Tjohej! Hoppas jag inte tar ut segern i förskott här, men lite såhär vill jag se ut:

Stil nummer 1: bohemisk & 70-talsinspirerad
Jeansväst - New Look
Vit klänning - New Look
Lilamönstrad klänning - Asos
Svart & vit-mönstrad väska - H&M
Virkad väska - H&M
Solglasögon - Monki
Örhängen - New Look
Rosa blomkrona - Asos
Multifärgad blomkrona - Asos
Espradillos - Asos
Stil nummer 2: punkig och 90-talsinspirerad
Randig klänning med cold shoulder - Asos
Solglasögon - Asos
Nit-örhängen - Asos
Parkas - Asos
Ryggsäck - Asos
Tie-dye-klänning - Asos
Shorts - New Look
Halsband - Asos
Fransig topp - H&M (slutsåld i svart på webben, men finns ute i butikerna nu!)

2 kommentarer:

  1. H&M har ju till och med börjat sälja armband som ska se ut som festivalarmband. Själv sprang jag runt i en tyllkjol, tights och ett linne sist jag var på festival. Kände att de var plagg jag kunde överleva utan ;D

    SvaraRadera
  2. It is nice looking and quite slim. I think mens leather jackets on cwmalls.com are cool and slim looking, they are very suitable for these cool big guys.

    SvaraRadera