fredag 23 mars 2012

Sommar 2012

När jag gick i gymnasiet så brukade jag "kartlägga" min klädstil inför varje ny modesäsong, eller åtminstone för våren och hösten. Då brukade jag fundera på vilka färger jag gillade just då, vilka nyckelplagg som jag "behövde" köpa och vilka skärningar jag skulle hålla utkik efter. Uppenbarligen hade jag alldeles för mycket fritid back then, men det var ändå ganska smart! Risken är ju att man när våren kommer går helt bananas på alla fina vårkläder och shoppar helt ostrukturerat, vilket gör att det man köpt sen varken passar med ens övriga garderob, eller med varandra. Om man istället kartlägger redan innan vad man vill ha och hur man kan komplettera sin redan existerande garderob för att få den stilen man vill ha, så kan man ju spara en hel del pengar.

Fina Hanna fick mig att ta upp den här sysselsättningen igen genom sitt collage för sommaren 2012.

Lite såhär vill jag se ut sommaren 2012:

Den turkosa klänningen, den lilla gröna väskan (hittar den dock inte på hemsidan längre), Marni-väskan, det gula armbandet, läppglanset i form av en apelsin och den rosa klänningen från H&M
Den snyggsnygga acid-washjackan från 17 sundays
Den randiga klänningen från Asos Curve
Och den orangea koftan från Lindex

Jag har länge känt att min stil behöver en färginjektion. Jag älskar färg, men när man är tjock är risken att man ändå kommer till provrummet med en bunt svarta klänningar när man är ute och shoppar, helt enkelt för att det inte finns så mycket annat. Men i år finns det en hel del färg, och framför tänker jag mig att jag ska sy en del själv. Jag tänker mig någon slags eklektisk mix av starka färger som rosa, orange, gult, grönt och turkost och mönster som randigt, prickigt och batikfärgat. Bohemiskt, barnsligt, färgglatt och kul. 60-tal och 80-tal, korta klänningar, stora smycken, rufsigt rött hår, platta skor, mönstermix och färgmix.

Dock, när jag tänker på detta så inser jag att det ser ut som att jag gör en försenad tonårsrevolt, alternativt försöker bli Kitty Jutbring. Men det bjuder jag på. Jag gillar Kitty Jutbring!


Ps! Jag håller på med en DIY som jag tror kan bli ganska fräsig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar