torsdag 31 januari 2013

Kort, långt eller mittemellan?

Alltså, jag blir inte klok på mitt hår! Just nu är det längden jag blir knäpp på. För närvarande är det sådär klassiskt medellångt going on långt, tillräckligt långt för att sätta upp i tofs, men inte mycket mer. En bekväm längd, som inte är alltför ful heller, men av någon anledning så känns den.. Tråkig!

Jag får lust att ta kökssaxen och frisera lite, men samtidigt vet jag ju hur det blir när jag klipper mig kort;

1. Blir vansinnig för att håret inte går att sätta upp. Är tofsberoende!
Tvingas ha utsläppt. Fint, men lite jobbigt.

Här var det kort!


Nyklippt

 2. Tittar längtansfullt tillbaka på den tid då jag hade låååångt hår:

Långt och brunt.

Långt och svart. Längesen!
Samtidigt vet jag ju också hur det blir när jag har långt hår;

1. Det går åt så in i helvete mycket färg när man ska färga, och det är närmast omöjligt att få det jämnt. Brukar missa fläckar nära hårbotten som ser ut som kala fläckar. Kul.

2. Det är omöjligt att styla så att det blir sådär fluffigt och volymiöst som jag vill ha det (I am all about big hair!) så större delen av tiden ser det ut såhär:
Hej risbuske!
 Hår alltså. Det är fan knepigt.

6 kommentarer:

  1. Tyckte bilden med nyklippt var riktigt snyggt! Fast långt hår är riktigt fint det med i och för sig. Även om det alltid är i vägen^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du!

      Ja, men det är ju det! Och man kan göra mycket roligt med det. Även om jag typ 99 procent av tiden sätter upp det i en slarvig hästsvans.. Men möjligheten, MÖJLIGHETEN.

      Radera
    2. I och för sig såg ditt hår väldigt fräsigt ut i en slarvig hästsvans. Så nu tycker jag du ska spara ut det, haha. Det där med hår är beslutsångest personifierat.

      Radera
  2. Hej Anna! Jag är så glad att hitta en fatshion blogg på svenska! Är du på Twitter?

    Bethany från ArchedEyebrow.com <3

    SvaraRadera
  3. Du var ju skitgullig på risbusksbilden! Passar i alla frisyrer, tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gölle dig! <3 Kanske skulle våga lite mer nästa gång saxen åker fram då?

      Radera