fredag 27 september 2013

Världens bästa strumpbyxor

För det första, tack för fin pepp på mitt förra inlägg, Ni är för snälla! Nu blir jag ännu mer pepp på att fortsätta.

Hursomhelst. Flera personer undrade vad jag använder för strumpbyxor, eftersom det är ett jävla gissel att hitta strumpbyxor som tjockis. Och svaret är detta; Jag använder uteslutande H&M's 200 den strumpbyxor, från det ordinarie sortimentet, i storlek L. De är supertäckande och håller för många tvättar. För jämförelse så kan man säga att jag är typiskt äppleformad (jag vet, man ska inte jämföra kroppar med frukt, men ni fattar) brukar jag köpa storlek 52 i byxor på Lindex Generous och H&M+. Jag har alltså tonvikten på överkroppen, stor byst, mycket mage och överarmar, men förhållandevis smala ben/lår och mycket liten rumpa (komiskt liten! Ska visa bild någon dag). Min vän L brukar också köpa 52 på nederdelar, men är mer päronformad, och H&M's strumpbyxor passar inte henne lika bra.

Men är man på jakt efter ett par riktigt täckande svarta strumpbyxor; våga prova! De är alldeles för bra för att gå miste om.

2 kommentarer:

  1. Åh. Tack för tips. Jag har nog aldrig ens kommit på tanken att testa just strumpbyxor från H&M's vanliga avdelning eftersom jag är van att alla strumpbyxor är typ fjorton storlekar mindre än vad etiketten säger, men jag & du har liknande kroppstyp/storlek så nu klickade jag hem ett par för att prova. Letar fortfarande efter De Perfekta Strumpbyxorna.
    /Lin

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH, jag hoppas de ska passa!! Håller tummarna!

      Strumpbyxor är verkligen ett gissel! Anledningen till att jag vågade köpa dessa var för att jag blev tipsad om dem faktiskt, annars hade jag nog inte heller vågat!

      Radera