måndag 23 juli 2012

Evans review!

Häromveckan gjorde jag två beställningar på Evans, och igår kom laddning nummer ett. Det var längesen jag hittade något på Evans, men den här gången hittade jag en hel del fint, som efter hårt (eller ja, inte så hårt) gallrande kokades ner till fem plagg. Förväntningarna var höga! Vi börjar med de tre som kom igår.

En maxiklänning! Ärligt talat så var jag inte riktigt beredd på att den skulle vara en maxiklänning, men ok. Det gör inget. Den hade kostat 45 pund, och på rean kostade den 29,50 pund. Så därför blev jag lite besviken när jag öppnade paketet! Klänningen luktade skumt, hade ett hål mellan fodret och yttertyget i omlottfronten, tyget var glesvävt och av låg kvalitet och till råga på allt var det paljetter strödda över framsidan, som dessutom var otroligt dåligt fastsydda med långa stygn på insidan av klänningen, på livdelen gick stygnen genom både foder och yttertyg. Inte riktigt vad jag förväntade mig av en klänning som kostat nästan 500 kr!
 
Men när jag korvat upp den lite under bysten så börjar åtminstone längden se ut som jag hade tänkt mig. Lite mer femtiotal, lite mindre boho-chic. Och paljetterna går ju att sprätta bort, och väldigt enkelt dessutom eftersom de är så dåligt fastsydda. 
Eftersom ringningen är lite lös så funderar jag på att sy om den till en sweetheart neckline istället, vad tror ni om det? Eller behålla den som den är på bilden ovan?

Lite såhär tänkte jag styla den i höst! Plus en stor mjuk sjal. Nu närmar vi oss vad jag hade tänkt från början! Jag har mailat Evans om mina synpunkter, och vi får se vad de svarar. Jag tänker behålla klänningen, men jag tänker ta bort en våd på den så att den blir knälång istället för hellång. Såhär i efterhand tycker jag knappt att den är värd sina 30 pund, men mönstret är fint.
Den här köpte jag för att jag desperat behöver toppar. Kanske inte det mest genomtänkta köp jag har gjort, men jag gillar den trots att den är lite.. Ja, Kappahlstantig! Men den är ju mintgrön! Jag tänker mig att jag ska korta av ärmarna till små söta holkärmar dock, så blir den lite mer chic. Men jag gillar den! Bra bastopp! Den passar fint med mitt absinthgröna halsband från H&M tycker jag. Jeansen på bilden är från Lindex och glasögonen Cubus från förra året, men Asos har liknande just nu för 12 pund.

Och ja, jag provar gärna kläder med min väska till. När jag har representabla kläder på mig så har jag nästan alltid den på mig också, så det är viktigt att de funkar ihop!
Alltså, den här. Jag tror att jag fick någon slags rea-hybris, för jag vet inte om jag verkligen läste beskrivningen ordentligt. Mönstret och färgerna är iofs ungefär exakt som jag förväntade mig, men längden?! 84 cm ser jag att det står på sidan, vilket jag tycker kanske egentligen borde klassas som en tunika, men ok. Här bär jag den tillsammans med byxor för att se hur det ser ut, men det ser ju lite ut som en klänning på bilden. Eller vad tycker ni? Problemet är bara att med strumpbyxor så ser den ut som en tunika! Klurigt.
De där rosetterna på axlarna sitter löst dessutom, vilket jag tycker är extremt märkligt. De liksom hänger och slänger där och ser allmänt skumma ut. De behöver helt klart sys fast för att klänningen ska funka.

Så ja, Evans får en svag trea den här gången. Tyvärr! Jag hade förväntat mig mer av den blommiga klänningen. Den turkosa klänningens tillkortakommanden (pun intended!) kan väl knappast skyllas på Evans utan snarare på min läskunnighet, men ändå. Don't call it a dress if it ain't one!

4 kommentarer:

  1. LOL, den översta klänningen ville jag beställa men den var slut då jag äntligen hade bestämt mig.Med din recension kanske det var lika bra det...men den är grymt snygg ( alla fall på bilderna),de andra två var söta de med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men den ÄR väldigt fin, men kvaliteten är tyvärr riktigt billig. Så kanske var det lika bra ändå :) Det kommer ju fler klänningar! :) Om jag säljer den så kan du få första tjing? ;)

      Radera
  2. Men alltså Anna, du är så jävla skitsnygg!!! Kläderna är fina ja, men du är fan en av de snyggaste tjejer jag vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, gud, nu rodnar jag här! Tack, jag blir hur glad som helst! <3

      Radera