tisdag 24 juli 2012

Saker jag gillar, del 1: Tygaffärer!

Jag gillar ju att sy, men något jag gillar ännu mer, det är att gå i tygaffärer. Åh, det är så underbart! Alla tyger som kan bli klänningar, möjligheterna! Jag kan gå runt i timmar och bara klämma, känna och fantisera. Idag fick de här smått galna hippietygerna följa med hem. Jag hyser nämligen en enorm kärlek till batikfärgade tyger! Det gröna ska bli någon slags klänning, och den lila ska bli en topp med peplum-midja och knappar i ryggen tänkte jag. Jag tror att det kan bli rätt fräsigt. Jag gillar oväntade kombinationer och kontraster, och jag tänker att peplum och batik kan vara precis en såndär oväntad kombination som kan bli riktigt kul. Eller så blir det skitfult och konstigt, men det återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar